fitstyl telefon: +48 501 513 610, mail: fitstyl@fitstyl.pl
Ośrodek Edukacyjny Zdrowie i Uroda
hi_m3

Metoda Pilates – gimnastyka XXI wieku

Pilates jest treningiem doskonale rzeźbiącym mięśnie i wysmuklającym sylwetkę. W przeciwieństwie do innych form ćwiczeń, Pilates można wykonywać codziennie bez nadwyrężania mięśni i stawów. Efekty są widoczne już po kilku tygodniach, jednak należy ćwiczyć systematycznie i pod okiem wykwalifikowanego instruktora, który będzie potrafił dostrzec wady postawy, polecić odpowiednie ćwiczenie w celu ich korekty. Podstawą jest opanowanie i zrozumienie samej techniki. Można znać wszystkie ćwiczenia, ale bez zrozumienia jej techniki i zasad, nadal można wykonywać je niepoprawnie. Technika Pilates uczy prawidłowego oddechu, polegającego na oddychaniu bocznym piersiowym, a nie tak jak oddycha większość osób przez skierowanie oddechu do przodu klatki piersiowej, co powoduje jej unoszenie, a co z kolei burzy naturalny kształt kręgosłupa. Prawidłowy oddech powoduje lepsze dotlenienie mięśni i mózgu, dzięki czemu cały organizm lepiej funkcjonuje. Dostrzegalna jest również u ćwiczących wyraźna poprawa samopoczucia. Płynne i pewne ruchy wyciszają umysł i uspokajają. Ćwiczenia wymagają dużej koncentracji i skupienia, polegają na wykonywaniu precyzyjnych i powolnych ruchów o niewielkim zasięgu. W Pilates odpowiednią jakość ruchu osiągamy dzięki kilku ważnym zasadom: koncentracji, oddychaniu, środkowaniu, kontroli, precyzji, ciągłym ruchu, izolacji oraz rutynie.

Pilates jest formą mentalną, wymaga skupienia umysłu na poszczególnych mięśniach, dzięki czemu zwiększa się świadomość naszego ciała, poznajemy swoje dolegliwości bólowe oraz możemy kontrolować postawę. Podstawą tej techniki jest uaktywnienie mięśni wewnętrznych, bardzo często tych, z których istnienia nie zdajemy sobie po prostu sprawy. Dzięki temu jesteśmy wstanie je wzmocnić, a w szczególności zwiększyć siłę mięśni brzucha, mięśni przykręgosłupowych, mięśni obręczy barkowej oraz pośladków.

Metoda Pilates jest formą treningu skierowaną dla każdego, niezależnie od wieku czy stopnia sprawności. Stanowi ona formę ćwiczeń idealną dla osób unikających wysiłku ze względu na bóle stawów, bóle pleców, słabe mięśnie oraz brak kondycji. Pilates jest formą statyczną, kompletnie nieobciążającą, dzięki czemu idealnie nadaje się dla osób z tzw. grup ryzyka – dla osób starszych i dla osób z nadwagą. Ćwiczenia Pilates nie przeciążają stawów, więzadeł i ścięgien, zwłaszcza kolanowych i barkowych. Wręcz przeciwnie, metoda ma właściwości rehabilitacyjne niwelując napięcia mięśniowe i ból. Delikatnie kształtuje mięśnie, wydłużając je i wysmuklając. Uczy kontroli nad własnym ciałem. Ćwiczenia Pilates, dzięki wzmocnieniu głębokich mięśni tułowia, poprawiają elastyczność, koordynację ruchową i równowagę, a kręgosłup staje się giętki i wytrzymały. Ma to szczególne znacznie dla osób dojrzałych, których mięśnie zaczynają słabnąć. Metoda ta przynosi również doskonałe efekty w przypadku zapalenia stawów, gdzie bardzo ważne są odpowiednio dobrane ćwiczenia stymulujące wytwarzanie płynu maziowego. Delikatnie rozciągając całe ciało zaopatrujemy mięśnie i ścięgna w niezbędne składniki, co utrzymuje je w dobrym stanie. Zapobiegamy tym samym powstawaniu kontuzji układu kostnego, mięśniowego i więzadłowego. W wyniku poprawy krążenia nogi, plecy, szyja i ramiona rozluźniają się, a dzięki relaksacji zmniejszamy poziom stresu łagodząc ból i sztywność.

Częścią kręgosłupa najbardziej narażoną na zmiany zwyrodnieniowe jest jego odcinek lędźwiowy. Dlatego też większość dorosłych ludzi uskarża się na przewlekłe bóle właśnie tej części kręgosłupa. Jest wiele czynników, które mają wpływ na taki stan. Ogólne, takie jak: wiek, niska sprawność fizyczna, wysoki wzrost, nadwaga lub otyłość jak również wrodzone lub nabyte wady budowy stawów i kręgów, czy też wady postawy. Duże znaczenie ma rodzaj wykonywanej pracy, a szczególnie praca siedząca lub taka, która wymaga dźwigania, podnoszenia, schylania itd. Zbyt wysiłkowa lub wyczynowa aktywność sportowa, wysoki poziom stresu czy stany depresyjne mają również duży wpływ na stan naszego kręgosłupa.

Najskuteczniejszym sposobem profilaktyki jak i terapii bólów dolnej części pleców są odpowiednio dobrane i wyważone ćwiczenia fizyczne. Utrzymaniu linii kręgosłupa w pozycji neutralnej (tj. z zachowaniem naturalnych jego krzywizn) jest możliwe dzięki wzmocnieniu gorsetu mięśniowego grzbietu, brzucha i kończyn – oczywiście z zachowaniem zasady równowagi mięśniowej w czasie ćwiczeń. Ból kręgosłupa może być również spowodowany nierównomiernym rozwojem antagonistycznych grup mięśniowych w obrębie kończyn dolnych, tułowia a także ogólnym osłabieniu mięśni posturalnych. Nie zwracamy również uwagi na swoje nawyki, na związaną z nimi postawę, aż do momentu pojawienia się bólu. Przyjmujemy daną postawę częściej niż inną. Nie jesteśmy świadomi lub też zapominamy, że dana postawa jest niepoprawna, aż staje się ona nawykiem. W zależności od postawy, jaką przyjmiemy nasze ciało będzie z biegiem czasu zmieniać kształty. Zaokrąglamy ramiona, co powoduje zapadanie się klatki piersiowej i skurczenie się mięśni piersiowych, a osłabienie oraz wydłużenie mięśni prostujących grzbiet. Zapadnięta klatka ogranicza pojemność płuc, a przez to zmniejsza dostarczanie tlenu do pracujących mięśni. Napinamy wówczas kark a kręgosłup zaokrągla się. Skutkiem tego powstają dysharmonie mięśniowe, mogące prowadzić do urazów. Pilates jest właśnie jednym z treningów terapii przeciwdziałającym wszelkim tym dolegliwościom, którego podstawową częścią jest zachowanie naturalnego kręgosłupa. Wzmacnianie ciała powinno nastąpić po uprzednim skorygowaniu ustawienia: kręgosłupa, głowy, barków, miednicy oraz przy odpowiednim napięciu mięśni brzucha. To jedyny sposób, aby doprowadzić do prawidłowego wykonywania codziennych czynności, a przede wszystkim zapobiegać bólom krzyża, zmianom postawy oraz dysharmonii napięć mięśniowych.

Najlepsze rezultaty osiągną osoby cierpliwe. Nawet osoby sprawne fizycznie powinny rozpocząć od poziomu początkowego i każdy powinien pracować we własnym tempie, najważniejsza jest indywidualizacja. Pierwszym krokiem jest znalezienie naturalnej postawy a następnie stabilizacja. Potem należy opanować oddychanie. W żadnym ćwiczeniu nie powinno odczuwać się bólu czy dyskomfortu w okolicach odcinka lędźwiowego. Większość z nas żyje w coraz większym napięciu prowadząc jednocześnie mało aktywny styl życia. Pilates dzięki swoim płynnym i pewnym ruchom wycisza umysł i uspokaja. A jeśli jeszcze poprawiamy przy tym swoją postawę, wzmocnimy mięsnie jak na siłowni, ale bez nadmiernego ich rozbudowywania, a ciało stanie się smukłe, elastyczne i jędrne, to czy nie można nazwać Pilatesa gimnastyką XXI wieku?

Fat burning tzw. spalacz tłuszczu — ćwiczenia w progu oddechowym dostosowane do wytrzymałości indywidualnej ćwiczącego (pomiar tętna). Celem treningu jest redukcja tkanki tłuszczowej i modelowanie sylwetki. Polecany w programie antycellulitowym
Technika Pilatesa to kształtowanie prawidłowej sylwetki. Pomaga poprawić postawę, uzyskać lepsze nap ięcie mieśni i zwiększać ruchomość stawów.Pod wpływem ćwiczeń ciało staje się bardziej proporcjonalne i smukłe.

Pilates Specjalistyczny – gimnastyka dla kobiet w ciąży i osób z dysfunkcjami w układzie ruchu

Pilates dla seniorów

Ćwiczenia Pilates rozwijają siłę głębokich mięśni tułowia, stabilizują kręgosłup oraz poprawiają dysharmonie mięśniowe. Technika ta uczy relaksacji i prawidłowego oddychania. Nie trzeba być sprawnym fizycznie, aby dołączyć do grupy, a korzyści płynące z uprawiania tej metody są nie do przecenienia:

  • trwała poprawa postawy
  • zmniejszenie bólu pleców
  • wspomaganie leczenia osteoporozy i innych dysfunkcji układu kostnego
  • lepsza równowaga i koordynacja
  • mocne mięśnie brzucha i dna miednicy
  • bardziej elastyczny kręgosłup i stawy
  • mniejsze ryzyko upadków i kontuzji
  • zmniejszenie poziomu stresu
Mental Body forma zajęć, w której wysiłek fizyczny jest kontrolowany przez umysł. Wolny i bardzo płynny rytm ćwiczeń pozwala na świadomą kontrolę oddechu. Dokładne wykonywanie ćwiczeń i precyzja ruchu umożliwia odczuwanie własnego ciała. W tej formie znajdziesz harmonię i równowagę.
Stretching ćwiczenia, które poprawiają sylwetkę, zapobiegają kontuzjom i rozciągają mięśnie, jednocześnie odprężają.
TBC ćwiczenia modelujące ćwiczenia ogólnorozwojowe, wzmacniające mięśnie całego ciała. Celem ćwiczeń jest poprawienie muskulatury ciała, kondycji, wytrzymałości oraz redukcja tkanki tłuszczowej.
Body Shape to kompleksowy zestaw ćwiczeń wzmacniających. W trakcie zajęć wykorzystuje się stepy, ciężarki, gumy i inne przybory. Głównym celem tych zajęć jest poprawa wytrzymałości organizmu, zwiększenie siły, jędrności i elastyczności mięśni oraz redukcja tkanki tłuszczowej. Body Shape zaliczany jest do ćwiczeń wytrzymałościowych.
Step intensywne ćwiczenia wytrzymałościowe na stopniu podczas, których pracują mocno uda, biodra i ręce. Zaleca się je osobom, które mają zdrowe stawy i kręgosłup.
BPU Są to ćwiczenia ukierunkowane na te partie ciała kobiety, w których najczęściej odkłada się tkanka tłuszczowa. Charakteryzują się dużą liczbą powtórzeń i długimi seriami. Ćwiczenia wykonuje się w pozycjach wysokich i niskich na matach. Efektem zajęć jest uzyskanie płaskiego brzucha, jędrnych ud i pośladków.
Płaski Brzuch ćwiczenia skupiające się na wzmacnianiu i kształtowaniu grup mięśniowych brzucha i grzbietu. W pierwszej części zajęć pobudza się procesy spalające tkanke tłuszczową. W drugiej części wzmacniamy, modelujemy i uelastyczniamy sylwetkę. Efektem zajęć jest uzyskanie płaskiego brzucha, wąskiej talii i wyprostowanej postawy. Zajęcia prowadzone z prostą choreografią, przeznaczone są dla wszystkich.
Fit Dance połączenie tańca i aerobiku. Zajęcia dynamiczne urozmaicone przez kroki i figury taneczne.
Zumba to zainspirowana latynoskimi rytmami fuzja tańca i aerobiku. Zumba jest bardzo innowacyjnym systemem fitness, który poprzez świetną zabawę kształtuje naszą sylwetkę, dba o naszą kondycję, a przede wszystkim napawa nas optymizmem i wprawia nas w świetne samopoczucie, które zostaje na długo, długo poza zajęciami. Proste kroki taneczne, kombinacje ruchów i motywująca muzyka stwarza atmosferę świetnej imprezy i totalnie porywa nas do zabawy. Bardzo dynamiczna i ekscytująca kombinacja rytmów latynoskich i międzynarodowych, tj. merengue, salsa, cumbia, reggaeton, flamenco, samba, taniec brzucha, cha-cha, rumba, twist …. i wiele innych.
Taniec brzucha Taniec orientalny, zwany potocznie tańcem brzucha, wywodzi się z kultury Bliskiego Wschodu i północnej Afryki! Kobiety niegdyś tańczyły go dla siebie i tylko we własnym gonie! Na początku XX w. odkryty dla kultury europejskiej przybrał formę sceniczną, zdobywając coraz to większą popularność. To taniec będący esencją kobiecości. Spotykają się nim skrajności kobiecej natury, delikatność, skromność, ale też niezwykła moc, siła i dynamika! Pomaga odkrywać kobietom  na nowo ich zmysłowość, kontakt z emocjami i ciałem oraz samoakceptację ciała. Uwalnia od blokad i doskonale wpływa na sylwetkę!

Qigong Lecący Żuraw

Systematyczna praktyka Qigongu:

  • trwale poprawia zdrowie
  • usprawnia pamięć
  • polepsza koncentrację
  • spowalnia proces starzenia
  • uodparnia na stres
  • zapewnia odprężenie i wewnętrzny spokój

Dla kogo Qigong: · W zajęciach mogą uczestniczyć wszyscy, niezależnie od wieku, płci i kondycji fizycznej. · Ćwiczenia są stosunkowo proste do opanowania, a regularnie wykonywane przynoszą doskonałe efekty. · Dołączyć do grupy ćwiczących można w każdym momencie, bez względu na stopień zaawansowania.

Gimnastyka specjalistyczna
  • dla osób z nadwagą.
  • dla osób starszych, powyżej 50. roku życia.
|Krakowska Akademia Pilates

 

SZKOLENIE: PILATES – PODSTAWY

 

SZKOLENIE PRZEZNACZONE JEST DLA ABSOLWENTÓW AWF, NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO, INSTRUKTORÓW REKREACJI, ANIMATORÓW ZAJĘĆ RUCHOWYCH PRACUJĄCYCH W OŚRODKACH SPA I KLUBACH FITNESS

Celem szkolenia jest zapoznanie się z zasadami techniki Pilates, będącej jednym z treningów terapii zapobiegającym bólom pleców i poprawiającym ruchomość stawów. Metoda ta polega na wzmocnieniu głębokich mięśni tułowia, czyli tych, które stabilizują kręgosłup i miednicę. Jest ona ukierunkowana na poprawę oddechu, postawy, elastyczność mięśni, pogłębienie świadomości własnego ciała oraz wyrównanie napięć mięśniowych.

 

Program:

 

- historia Metody Pilates

- powtórzenie anatomii i biomechaniki

- korzyści i cele uprawiania Pilates

- zasady i charakterystyka metody

- rozgrzewka w Pilates

- podstawowe ćwiczenia i ich modyfikacje

- ćwiczenia rozciągające

 

Termin:  22.02.2015 godz. 9.00
Cena:  240 zł 

Miejsce: Krakowska Akademia Tańca,

Rynek Główny 34 (II piętro), 31-010 Kraków

 

SZKOLENIE: PILATES DLA SENIORA

 

SZKOLENIE PRZEZNACZONE JEST DLA INSTRUKTORÓW REKREACJI RUCHOWEJ I FIZJOTERAPEUTÓW

WYMAGANA PODSTAWOWA ZNAJOMOŚĆ ZASAD TECHNIKI PILATES

 

Program:

Część teoretyczna:

  • Zmiany fizyczne towarzyszące starzeniu się
  • Problemy natury psychicznej dotyczące osób starszych

Część praktyczna:

  • Ogólne zasady ćwiczeń pilates dla seniorów
  • Wykorzystanie przyborów
  • Ćwiczenia koordynacyjne
  • Ćwiczenia wzmacniające
  • Ćwiczenia rozciągające (stretching)
  • Ćwiczenia elongacyjne czynne w różnych pozycjach wyjściowych
  • Ćwiczenia równoważne i proprioceptywne
  • Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne

 

Termin:   nabór w toku, osoby zainteresowane prosimy o kontakt

Cena: 240 zł

Miejsce: Krakowska Akademia Tańca,

Rynek Główny 34 (II piętro), 31-010 Kraków

 

WARSZTATY: PILATES DANCE  


WARSZTATY PRZEZNACZONE DLA TANCERZY, NAUCZTCIELI TAŃCA, CHOREOGRAFÓW, INSTRUKTORÓW REKREACJI RUCHOWEJ Z UKOŃCZONYM SZKOLENIEM Z ZAKRESU TECHNIKI PILATESA

 

● Pilates Dance jako metoda holistyczna, dostarcza praktycznych umiejętności analitycznej i świadomej pracy z ciałem w oparciu o techniki mentalne.

● Pilates Dance – specjalistyczne szkolenie w formie warsztatów, promujące nowatorskie i kompleksowe prowadzenie zajęć.

 

Program zajęć:

 

  • Zasady metody Pilates – przypomnienie/teoria

Metodyka nauczania podczas zajęć Pilates Dance

  • Rozgrzewka w zajęciach Pilates Dance. Przykłady.
  • 1 lekcja Pilates Dance dla początkujących.
  • 2 lekcja Pilates Dance dla osób średniozaawansowanych.
  • 3 lekcja Pilates Dance. Zajęcia z przyborem.
  • Modern Dance w oparciu o zasady techniki Pilates, tworzenie choreografii.

 

Termin: osoby zainteresowane prosimy o kontakt

Czas: 8 godzin

Cena:  260 zł  

 

Miejsce: Krakowska Akademia Tańca,

Rynek Główny 34 (II piętro), 31-010 Kraków

Informacje o prowadzących:

 

dr Michaił Zubkow – tancerz, choreograf i pedagog baletu, obecnie Dyrektor Artystyczny Międzynarodowej Letniej Szkoły Tańca Współczesnego w Koszęcinie oraz z-ca Kierownika Baletu, pedagog baletu i choreograf  Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” im. S. Hadyny. Współpracuje z wieloma zespołami i szkołami tańca w kraju i za granicą ( Niemcy, Włochy, Francja, Litwa i in.) Prowadzi warsztaty tańca klasycznego i współczesnego w całej Europie.Ukończył słynną szkołę baletową w Permie (Rosja), uzyskując dyplom Artysty Sztuki Baletowej, absolwent Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina, Wydziału Pedagogiki Baletu w Warszawie. Autor niezapomnianych choreografii między innymi do spektaklu baletowego „Listy George Sand”,  jubileuszowego koncertu „Goran Bregovic i Zespół Śląsk”, musicalu „Skrzypek na dachu”.


SZKOLENIE: PILATES W ZAJĘCIACH Z DZIEĆMI

 

SZKOLENIE PRZEZNACZONE JEST DLA NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO, FIZJOTERAPEUTÓW, ANIMATORÓW ZAJĘĆ RUCHOWYCH PRACUJĄCYCH Z DZIEĆMI

WYMAGANE JEST UKOŃCZENIE PODSTAWOWEGO SZKOLENIA Z ZAKRESU TECHNIKI PILATESA

 

W programie:

 

  • Znaczenie ruchu dla rozwoju dziecka.
  • Postawa ciała. Najczęściej występujące wady postawy u dzieci:

– wady kręgosłupa

– wady kończyn dolnych i stóp

  •  Propozycje wykorzystania techniki Pilates w gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej

– podstawowe ćwiczenia i ich modyfikacje

  • Propozycja wykorzystania ćwiczeń Pilates w zajęciach z dziećmi typu: wychowanie fizyczne, zajęcia taneczne.
  • Przybory wykorzystywane w technice Pilatesa:

– piłki małe

– piłki duże

– kije drewniane ( laseczki )

  • Stretching dla dzieci + relaks

 

Termin:   osoby zainteresowane prosimy o kontakt  

 Cena: 240 zł

 

Miejsce: Krakowska Akademia Tańca,

Rynek Główny 34 (II piętro), 31-010 Kraków

 

SZKOLENIE: PILATES DLA KOBIET W CIĄŻY

 

SZKOLENIE PRZEZNACZONE DLA INSTRUKTORÓW REKREACJI RUCHOWEJ I FIZJOTERAPEUTÓW

WYMAGANA PODSTAWOWA ZNAJOMOŚĆ ZASAD TECHNIKI PILATES

Program zajęć:

 

  • Anatomia i fizjologia kobiety
  • Ćwiczenia oddechowe

– pozycje wyjściowe

– tor piersiowy

– tor brzuszny

– ćw. oddechowe w I trymestrze ciąży

– ćw. oddechowe w II trymestrze ciąży

– ćw. oddechowe w III trymestrze ciąży

– oddychanie w czasie porodu

– ćwiczenia relaksujące, techniki relaksacyjne

  • Ćwiczenia w oczekiwaniu na macierzyństwo

– ćw. mięśni dna miednicy

– ćw. mięśni brzucha, ud i pośladków

  • Wskazania i przeciwwskazania, zasady i cele ćwiczeń:

– w I trymestrze ciąży

– w II trymestrze ciąży

– w III trymestrze ciąży

  • Relaksacja prowadzona przez instruktora dla grupy

 

Termin:  nabór w toku, (niedziela) 9.00-17.00

Cena: 240 zł

 

Miejsce: Krakowska Akademia Tańca,

Rynek Główny 34 (II piętro), 31-010 Kraków

 

SZKOLENIE: PILATES Z PIŁKAMI

 

SZKOLENIE PRZEZNACZONE JEST DLA ABSOLWENTÓW SZKOLENIA PILATES-PODSTAWY

Przybory: piłki duże overball, piłki małe softball

 

Termin: 1.03.2015 (niedziela), godz. 9.00-17.00     

Cena: 240 zł   

 

Miejsce: Krakowska Akademia Tańca,

Rynek Główny 34 (II piętro), 31-010 Kraków

 

SZKOLENIE: PILATES Z PRZYBORAMI

 

SZKOLENIE PRZEZNACZONE JEST DLA ABSOLWENTÓW SZKOLEŃ PILATES PODSTAWY.

Przybory: taśmy, obręcze, wałki piankowe, kije drewniane

 

Termin:   nabór w toku, (niedziela), godz. 9.00-17.00

 Cena: 240 zł    

 

Miejsce: Krakowska Akademia Tańca,

Rynek Główny 34 (II piętro), 31-010 Kraków

__________________

 

Nasi szkoleniowcy:

 
Miriam Pyszko,

Małgorzata Wcisło
Kamil Klich

 


 

Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia.

Na zajęcia należy przynieść strój sportowy, obuwie sportowe-zamienne, bluzę od dresu oraz przybory do pisania.

 

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

 

Uwaga:

  • W celu rezerwacji miejsca należy dokonać wpłaty najpóźniej 14 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
  • W przypadku rezygnacji wpłacona zaliczka nie podlega zwrotowi.
  • Ośrodek zastrzega sobie prawo do przesunięcia terminu lub odwołania szkolenia. Wówczas wpłacone kwoty zostają zwrócone.

 

Szczegółowe informacje i zapisy pod numerem telefonu kom.: 501 513 610, lub mailowo: fitstyl@fitstyl.pl

Wpłaty na konto firmy:

OŚRODEK EDUKACYJNY „ZDROWIE I URODA”

BZ WBK S.A. 22 ODDZIAŁ W KRAKOWIE

NR. R-KU 85 1500 1142 1211 4005 2819 0000

 

Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat.

 

Ośrodek jest wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych pod numerem ewidencyjnym: 2.12/00084/2014  

(dawniej 2.12/00014/2008)